måndag 2 mars 2009

Scrapträff hela helgen...

I helgen har jag varit på scrapträff och det var verkligen supertrevligt. Arrangörerna hade lyckats helt perfekt med allt! Jag hade en jättetrevlig helg med massa trevligt folk och många roliga utmaningar som resulterade i att jag fick en hel del gjort.
En utmaning gick ut på att man skulle altra något och det enda kravet var att lila skulle finnas med på altret. Jag altrade en tändsticksask och använde mig av Maja Designs vintertid och det enda som blev lila blev den lilla retroblomman.
Alfabetet är Qk Paige Mini.

Även en chokladkaka blev altrad när jag deltog i en utmaning som gick ut på att man skulle altra en godis av något slag.
Även här har jag använt mig av Maja Design papper och sedan av Sizzix alfabetet Wingo Zingo.


Nu hade jag dessutom sån tur att ingen annan hakade på denna utmaning
så jag fick priset för detta.
Jättefina papper, brads och en block med journalingrutor från Making Memories.
Det här var en kort utmaning som gick ut på att man skulle använda sig av
3 mönstrade papper, 3 ord och 3 dekorationer.
Än en gång...Maja Design och Paige Mini.

En till kortutmaning som skulle göras utifrån en skiss.
Maja Design papper och lite variation med Qk Abigail istället för Paige.
Det här var en skissutmaning där jag har använt mig av QK Chemistry alfabetet och det mönstrade pappret är från 29th street market.

Det här var en liten rolig utmaning som gick ut på att vi skulle göra en LO utifrån en skiss som i sig hade varit en utmaning att göra dagen innan.
Emma vann den utmaningen och fick förutom ett fint pris alltså bli Söndagens skissutmaning.
Det var en otroligt fin skiss som dessutom en av försäljarna ville ha med på sin månadstävling på sin blogg. Den hittar ni här.
Alfabetet är Qk Chemistry och papprena köpte jag på plats men kommer inte ihåg märket. Blommorna är chipboard som är målade med chalk och sedan fått lack på sig.

Hon och Han var temat för denna utmaning som dessutom skulle vara en dubbel LO. Alfabetet är Qk Studio Classic och det röd/vita pappret är Making memories.



Som avslutning kan jag väl säga att jag har snöat in lite på Maja Design under helgen.
Jag har alltid tyckt att dom har varit fina men jag har inte insett föräns i
helgen hur otroligt användbara dom är.
Köpte med mig ett gäng papper så ni kommer nog att få se mera
Maja Design kort här framöver

8 kommentarer:

Karin sa...

Åh va mycket du hann med & göra! Superfina alster! Grattis till vinsten! :o)
Gillar alla,men dubbellayouten är verkligen superfin! Tycker det är så svårt att få till , men du har lyckats riktigt bra!

skall det komma en överraskning till moi? Åh va spännande,älskar ju sånt!

stor kram!!

Madde sa...

Åhh vad mycket finat du han med på Scrappträffen, älskade chokladkakan jättesnygg,kanske jag liftar nån gång.
kram madde

ScrapMi@ sa...

Men WOW vad mycké du hann....håller med Essmo att dubbel LO:n var superfin....o asken o kortet o chokladen allt var såååå fint!!!!!
Och Maja pappren är så underbara...me like!!!

Ha det gott!!
Kram//Mia

Addis och Leif sa...

Vilken jättesöt chokladkaka! :) Kika in på vår blogg Renen 15 och var med och tävla om Årechoklad och lite scrapbookingprylar!

Mvh
/Addis

Karolina sa...

Oj vad mycket fint du hann med att skapa under träffen. Maja Design är helt underbara att jobba med, jag brukar säga att dom scrappar sig själva :)

Karin sa...

Karro! Va söt du är! Tack för pärlorna som kom idag! Jättefina! =)

Kraaaaam!

MeaLi sa...

Jätte mycket fint som du hann med på din träff, vilka jätte fina LO:s.
Du har en liten utmaning i min blogg att hämta.

keytan sa...

Hej!
Nu har jag fixat med inlägget. . Tack för att du påpekade det.
Va kul att höra att du haft roligt i helgen. Gu va mycket fint du fått gjort! =) måste kännas skönt.
ha en trevlig helg.