tisdag 24 mars 2009

Scrappers CC

Förra veckan var det CC hos Scrappers. Jättemånga roliga utmaningar men tyvärr räckte inte tiden till för att vara med på alla jag ville vara med på.
Men två bidrag blev det i alla fall. En LO och ett kort.


Den här LO:n är scrappad utifrån en skiss. Jag fick dessutom tillfälle att använda mig av några blommor från en av många ljusmanchetter jag fick av min mamma. En hel kasse kom hon med och dom kommer säkert till användning fler gånger.
Papprena är 29:th street market. Bokstäverna är Qk Abigail och Qk Studio.

Kortet skulle vara monokromatiskt och det är första gången jag scrappar på det sättet. Brunt är en favoritfärg så det kändes enklast att köra på den. Blommorna är utstansade med Retro blompunch, Stämpeln kommer från Sofia.


Nu ska jag ta och se vart jag kan hitta retro blompuncharna, för nu mina vänner är det nämligen dags att jag beställer mig egna såna :) Eller vad tycker du Emma?

4 kommentarer:

Madde sa...

Ja vist va det bra med ljusmanchetter :-) Älskade kortet,riktigt snyggt, kram Madde

MalinL sa...

Härlig LO! Och vad fina blommorna från ljusmanchetterna var!! Det är ju bara sååå användbart! :D

Och kortet är ju underbart det med!

ScrapAnga sa...

Hej igen..
Ja man kan göra mycket med gamla saker och speciellt ljusmanchetter, det blir ju så många roliga blommor som ingen annan har.
Jättefina alster, men jag diggade korteet rejält.
Ha det bra, kram Anga

Karin sa...

Vilken härlig layout! =)

& kortet är riktigt snyggt! Fint med brunt! =)

kram kram!