lördag 25 oktober 2008

En dag fylld med scrap...

Idag har jag och mina vänner träffats och scrappat. Mycket mycket trevligt som vanligt! Ingen av oss hade någon idé om vad vi skulle göra när vi började i morse men innan dagen var slut hade alla lyckats göra väldigt fina projekt tycker jag.

Jag gjorde faktiskt en LO och blev väldigt nöjd. Det var två kort från BB som har väntat på att bli scrappade men inspirationen har inte funnits där. Lucas var bara några timmar gammal när korten togs och det kändes som att tiden stod stilla när vårt underverk äntligen kom till till oss.
Det är så kul när man träffas så här och får tillgång till andra alfabeten och blommor och annat än det man har här hemma själv :)
För att inte tala om inspirationen och alla tips man får!

Den fina journalingrutan har Mirabyll gjort. Helt fantastisk blogg denna tjej har. Kreativ är ordet!!

En bild som jag tog mitt i det kreativa kaoset.

Lägger även ut en bild på en jättefin scrappad flaska med rödvinbärssaft som Emma hade med sig. Tack vännen!!

6 kommentarer:

Laila sa...

Tycker jätte mycket om LOn! det var så snyggt när du höll det i mitten och hade fotona som ovaler

Visst är det kul med träffar!? :-D

Pimmi sa...

Tack för idag, riktigt härlig dag trots att det inte blev så mycket gjort för mig, men en LO och en svårtknäckt nöt som knäktes det är inte dåligt. Din Lo blev kanonsnygg, stilren, du bör verkligen slå dig på denna teknik. Kram Emma

MalinL sa...

Så vacker LO! Gillar verkligen hur du har gjort med korten.. det blev sååå fint!

Mirabyll sa...

Hej! Tack för de fina orden i min blogg! Jag blir så glad!!! Det är sådant som får mig att hålla igång bloggen ett tag till =)

Du frågade om FontCreator. 1. Skriv alla bokstäver och tecken du vill ha i din font på et papper med en bra penna (inte blyerts). Stora, små, punkt, komma, utropstecken, ja alla du kan komma på. 2. Scanna in ditt papper så att du har det digitalt på datorn. 3. Kopiera en bokstav i taget från din "bild" med hjälp av ett bildbehandlingsprogram (jag använde PS men det funkar säkert med Paint som finns i de flesta datorer) och klistra in den i rätt ruta i FontCreator-programmet. 4. Spara din färdiga font och installera den på din dator så att du kan använda den.

Ja, det är väl en snabbgenomgång. Du får testa och om det inte fungerar får du fråga igen. Ha en bra söndag! //Mirabyll

ScrapMi@ sa...

Vilken underbar LO sååå fina bilder o vacker rubrik!
Härligt med en scrapdag......jättemysigt!
Kram/Mia

Karin sa...

Åh va kul & träffas & scrappa, Synd att vi bor så långt ifrån varandra..väldigt fin & harmonisk layout! =)

Tack för din underbara kommentar i min blogg, blir så himla glad! Go du är! =)

Kram kram!