måndag 16 februari 2009

Choklad, LO:s och några inköp...

Jag har faktiskt inte varit så lat som det verkar här på bloggen. Jag har bara inte orkat skriva ett nytt inlägg föräns nu (alltså är jag lat).
Jag har knåpat ihop 2 LO:s till L:s album.
Den första är utifrån en skiss som ni hittar HÄR. Blommorna är gjorda av ståltråd och dom har jag liftat rakt av från den fantastiskt påhittiga Hoppetossa. Tack för all din inspiration!
SNURRIGT är skrivet med mitt nya Chemistry alfabete och resten är metro alfabetet.



Den andra LO:n har jag funderat på ett tag eftersom att jag ville ha med både det lilla blåa kortet och banden som jag och L hade på BB.
Rubriken, L:s födelsedag är skriven med nåt av Emmas Grand alfabeten :) Mitt minne är antagligen det sämsta. Kan det ha varit Washington?
Stjärnan är en CB die som jag oxå har fått låna av Emma.

Här har ni två av mina senaste inköp. Chemistry och Paige mini. I veckan landar även ett Studio Classic i brevlådan och jag är supernöjd över mina inköp. Det ligger även en embossingfolder på mitt skrivbord som brevbäraren dumpade i lådan förra veckan.
Förutom detta har jag äntligen beställt en svart zip arund så jag får lite ordning på mina alfabeten.
Kan ni tänka er att jag kunde köpa allt detta för pengarna jag fick när jag sålde mitt Eliza Classic alfabete. Jag tycker att jag har gjort en riktigt bra affär!

Sist men inte minst... CHOKLAD!!! Jag var med i en citattävling som EdetZoo hade och detta var vad jag vann! Mumsigt värre! (Scrapskadad som man är så insåg jag fort att även banden kommer att komma till användning :)
Lite komiskt är det ändå att jag går och vinner en tävling där man skulle gissa ur vilken bok citatet kom ifrån. Jag som aldrig läser böcker. Men den här hade jag läst, man ska ha tur ibland!



Det var allt för mig! Nu ska jag krypa ner under täcket och tycka synd om mig själv. A har varit snäll och smittat mig så nu är det min tur att ha ont i halsen och feber.
Tur att jag har chokladen :)

6 kommentarer:

Madde sa...

Fina LOs, blommorna va ju supersnygga. Ska jag nog testa sen.
Inte fel med choklad heller:-)
Kram madde

ScrapMi@ sa...

Härliga LO:s och så sött med banden på LO:n vilket minne =)

Men vilka fynd Du gjort med alfabetena....och just 4x8" alfabetena är ju suveräna där du har alla bokstäver på en platta!!!

Kul att du vann o såg användningen av banden ;-)

Krya på dej!!
Kramiz //Mia

Karolina sa...

Grattis till vinsten! Vilka fina LO:s du har gjort, jag skulle gissa att siffrorna kommer från alfabetet "spicy chicken"
Härliga köp du lyckas med, tänk att brevbäraren har hittat till dig också :)
/Karolina

Anonym sa...

Vilka fina lo:S och mumsig choklad.:-),krya på dig kram!

Karin sa...

Vilka härliga layouter! Häftigt & få med sjukhusbanden på ena lo´n =)
Kul att du vann, grattis!

Kram kram!

Pimmi sa...

Åh vilken kanon vinst, och så snygg lo.n med cirkeln blev, hoppas du var med i tävlingen. Karolina har gissat helt rätt siffrorna är spicy chicken. Ha det gott Kram Emma