söndag 22 februari 2009

Bra att ha...

I fredags skulle jag städa min hörna och det slutade med att jag hade gjort två kort istället.
Det första kortet har jag liftat av Karro. Jag tyckte att upplägget var så snyggt och enkelt så jag provade det. Pärlorna som ni även ser en närbild på är ett fynd från röda korset.
3 halsband för 5kr styck = En massa massa pärlor.
Pappret är från underbara Maja design och jag fick även möjlighet att använda min nya embossingfolder på hjärtat.



Det andra kortet är ett kort till ett par som nyligen har köpt hus.
Skissen hittade jag i min lilla bok där jag har ritat upp skisser jag har hittat på
internet och jag tror att den kommer från veckans skiss.
Färgerna på kortet blev väldigt missvisande. Brunfärgerna är i själva verket mycket
mer lika varandra än vad dom ser ut att vara.
Embossingfoldern kom till användning även här + att jag fick tillfälle
att använda mitt nya Paige mini alfabete. Jag älskar det!!



11 kommentarer:

Madde sa...

Jättefina kort. visst är det tråkigt när färgerna blir så "fel" när man fotar korten.
Kram Madde

Karin sa...

Jättefina kort! Nyckeln på det andra kortet var ju rikitgt fiffigt! :)

Kram!

Pimmi sa...

Snyggt, vilket fynd du gjorde med pärlorna /emma

Karolina sa...

Jättefina kort, visst är det bra att fynda på RK ibland, tänk att överallt säljs det scrapprylar :)

ScrapMi@ sa...

Men vilka tjusiga kort....o utan stämpelmotiv....bra jobbat =)

Håller med Essmo att nyckeln var jättecoolt.

Och fyndat pärlor vad roligt....alltid bra att ha scrapglasögonen på sej när man är ute o shoppar!!

Kram //Mia

Bettan sa...

Fina kort!
Önskar dig en fortsatt kreativ vecka :)
Elisabeth

Articsisters sa...

Hej!
Det var så länge sedan jag var ute på bloggrunda och nu tänker jag ta tag i detta igen.
Jag behöver vila ögonen lite på färg och form så jag hoppade in hos dig en stund.

Helt hanförande fina kort. Great

Lisbet

Miss Goldie sa...

Tjusigt med det embossade!

Catta sa...

Vilka superfins kort! Helt i min smak med enkla och snygga upplägg. Jätteläckert med snöret du knytt i kors, det ska jag prova om jag kommer ihåg någon gång. Kram

MalinL sa...

Verkligen fina kort! Älskar det översta!!

Anonym sa...

Ny på din blogg! Finfina kort!
Och grattis till det förestående bröllopet, de korten var också jättevackra.
Mvh,
Minna från Rom