torsdag 28 augusti 2008

Kort och LO

Jag har inte haft mycket scraptid nu dom sista veckorna men igår fick jag äntligen en liten stund då jag kunde göra klar en LO som jag har haft i huvudet länge länge...
Det är nämligen min tolkning av min egen skiss som jag har lagt upp som utmaning här i bloggen tidigare. Puffar lite för den och påminner att jag drar en vinnare på måndag!!
Och eftersom att Emma dessutom utmanade mig och sa att jag skulle göra en LO som innehöll 2 olika material som jag aldrig hade använt mig av så slog jag svå flugor i en smäll och kastade in både punchinella och thickers på den här LO:n.



För ett tag sedan gjorde jag även ett kort till Ida som har fyllt år. Har glömt bort att lägga upp det.
Det var även ett bidrag till en utmaning där man skulle scrappa i en och samma färg men olika nyanser av färgen. Även små inslag av andra färger var okej.
Utmaningen gick inte alls så bra för min del men jag blev nöjd med kortet. Har gett mig på att göra egna biljetter som ni ser högst upp på kortet. Beskrivning på hur man gör finns här. Det finns även ett färdigt blad som man kan skriva ut om man inte vill göra dom själva.

5 kommentarer:

Karolina sa...

Vilken fin tolkning av din egna skiss. Du som fick igång min inspiration genom den skissen och jag sa att jag skulle vara med för jag hade LO:n i huvudet. Jag har FORTFARANDE inte gjort den, men jag ska försöka göra den i helgen så skickar jag den sedan till dig. Har haft en hel del kort som var tvugna att bli klara före detta. MEn jag ska göra mitt bästa.
Förresten så var ju kortet också fint, gillar kontrasten till det oranga.
/Karolina

Pimmi sa...

ÄNTLIGEN!!!!, som jag har väntat på en uppdatering här ;P Riktigt snygg blev LO.n kul med de runda cirklarna som bildar ränderna, sceciellet när det var golf det handlande om. KOrtet var också jättefint, kul med biljätter som man kan göra själv. Kram

Catta sa...

Vilka glada golfare! Spelade mycket minigolf när jag var liten, det är ju jättekul. Jag såg genast möjligheter hur jag kan använda vackra spillpapper när jag såg din lösning på LO:n. Snyggt jobbat tjejen! Trevlig helg Kram

Anonym sa...

Jag tyckte du lyckades bar med min utmaning att scrappa i samma nyans. Jättefint kort och ett bra sätt att använda små bitar papper!

mae sa...

Åå så snygg! Jag har aldig haft en tanke på att man kan använda säkerhetsnålar och stuvbitar på så snyggt sätt! Väldig imponerad!Trevlig helg!