söndag 29 maj 2011

Håll i er....

.... här kommer faktiskt ett inlägg på den annars totalt döda bloggen.

(Kommer inte överens med blogger idag så inlägget ser helt mysko ut)

Scrappandet är i princip obefintligt och när jag väl har scrappat något så har jag glömt att fota det så då blev det inget inlägg då heller.


MEN... nu har jag både scrappat OCH kommit ihåg att fota korten innan de

åkte iväg till nya ägare.


Det första kortet är ett morsdagskort som jag gjorde med inspiration av en utmaning som Ami har fram till den 31:a Maj. Hon firar 10000 bloggbesökare och firar med en skissutmaning.


Bandet på kortet ser här mycket grönare ut än vad det egentligen var. Det var mer blågrönt och passade bra till färgen i papprena..



Det andra kortet blev ett spillbitskort och även det gick till en mamma idag. Enkelt upplägg men ett typiskt "bra att ha kort" då det passar till alla tillfällen, oavsett vad eller vem man firar.

Papprena kommer från Pion Designs underbara serie Minnenas atelje!


Idag regnar det och om jag har någon ork över ikväll så skulle jag verkligen behöva städa upp i min scraphörna... Inspirationen brukar komma som ett brev på posten då oxå!! :)


Ha det så bra alla där ute... (om jag nu fortfarande har någon som följer min blogg :)

3 kommentarer:

Karin sa...

va skoj å se att du uppdaterat scrappbloggen =) Superfina kort i härliga färger!
Hoppas allt är bra ?!
kram kram!!

Anna Ekman sa...

Vilket vackert och stämningsfullt kort. Tack för att du är med i min utmaning!

Vera.m.fl sa...

Du har läsare på din blogg, tro mig :)
Jag är lika "hopplös" som du och har ungefär samma tankesätt som du... inget foto= ingen uppdatering.. men NU ska det bli ändring på det ;)
Kul aqtt läsa ett inlägg här iaf, hoppas det kommer fler hyfsat snart. Rapportera gärna om hur du mår, hur länge det är kvar osv... Är ju nyfiken ;)
KRAM