fredag 14 augusti 2009

Datorstrul..

Det är över 3 veckor sedan jag skrev nåt här i bloggen.. Jag har inga bra ursäkter för detta men jobb, fint väder och ren och skär lathet är i alla fall några förklaringar.
Jag har faktiskt scrappat en del och idag när jag äntligen fick tummen ur och fota lite av det jag har gjort så får jag inte till bilderna när jag ska redigera dom i photoshop.
Jag ska helt enkelt beskära bilderna som jag har gjort tusen gånger förut. Men nu när jag använder mig av beskärningsverktyget så går det bara att beskära en fyrkant. Det går inte att "dra" strecken dit jag vill.. förstår ni hur jag menar? Bilden jag har är rektangulär så jag vill ju beskära den efter den formen...

Någon som vet vad jag gör för fel?

I väntan på att jag kan fixa till detta så passar jag på att göra reklam för en helt otrolig blogcandy som Kamilla har i sin blogg. Klicka på bilden får ni se allt fint man har möjlighet att vinna genom att lämna en kommentar i hennes blogg.






1 kommentar:

Miss Goldie sa...

Har du i misstag skrivit in att den ska beskära ett visst mått kanske? Där högst upp till höger kan man skriva in om man vill t.ex. beskära 10x10 cm eller 600x600 px eller liknande. I så fall beskär den bara om en fyrkant. Om du raderar alla siffror därifrån borde det gå att beskära rektangulärt också. Svårt att förklara... :-)